"Marilah menjadi pengguna produk buatan Muslim"

- Elakkan membeli produk yg di buat oleh yahudi & non-muslim.

{Semoga didalam Blog ini dapat membantu kalian untuk mendapatkan produk2 yang di sediakan oleh tangan2 orang islam sendiri ,")....Selain daripada itu kepada sesiapa yang berminat untuk mengembangkan peniaagaan ini juga boleh menghubungi saya, "Produk Halal Tanggungjawab Bersama"}

Produk-Produk Herba HPA Induestries Sdn Bhd

Produk-Produk Herba HPA Induestries Sdn Bhd

Sejarah dan Profil HPA

Apakah maksudnya HPA? HPA adalah singkatan daripada nama Herba Penawar Al-Wahida. Syarikat ini telah di tubuhkan pada tahun 1986 dengan nama asal PTA iaitu Perubatan Tradisional Al-Wahida dan Al-wahida adalah nama anak sulung kepada Pengurus Urusan syarikat ini Tn Hj Ismail bin Hj Ahmad.

Pada mulanya syarikat ini mengunakan single level marketing untuk memasarkan produk2 mereka akan tetapi telah berlaku suatu peristiwa dimana pada tahun 1997 HPA telah melakukan sesuatu bernas dan dinamik dengan mula memasarkan produk2nya melalui kaedah sistem MLM (multi level marketing) untuk melakar sejarah baru untuk Umat Islam.

HPA telah berjaya melangkah bergaya sejak 1997
sehingga 2009 dalam Multi Leval Marketing (MLM) Islamik.

Selain daripada itu didalam HPA melalui kisah2 pengalaman pahit dan manisnya di dalam dunia perniagaan umat islam, HPA Alhamdulillah berjaya melakukan suatu program untuk ahli2 HPA yang bekerja di dalam rangkaian AL-Wahida marketing iaitu program PBC (Perkongsian Bijak Cemerlang) di mana para peserta atau ahli yang berpangkat PB(pengedar Biasa) di beri panduan, latihan dan pemahaman tentang produk, matlamat perjuangan HPA dan skill untuk menjadi usahawan herbalis yang kritis dan dinamik dan pastinya berjaya di dunia dan akhirat.Insyallah..

Kini HPA terus bangun dan berusaha untuk berkembang bagi mencapai matlamat menguasai pasaran
produk halal di peringkat nasional dan global.

Program PBC


Di sini saya hanya ingin memberi para pembaca gambaran di mana program PBC ini adalah pemangkin kepada kebangkitan HPA untuk berjaya dengan cemerlang dan gemilangnya kini di mana program PBC pada mulanya telah di rasmikan perlaksanaannya pada bulan december 2005 iaitu pada masa yang sama keuntungan syarikat HPA pada ketika itu adalah RM200ribu sebulan.

Alhamdulillah program PBC terus dijalankan sehingga hari ini dengan hanya dalam masa 4 tahun ini HPA telah berjaya mencapai keuntungan RM15juta sebulan di dalam pasaran Malaysia sahaja. Manakala di Indonesia sedang berlaku pertumbuhan yang sengit dimana kemasukan ahli dan income disana 2 kali ganda lebih laju daripada di Malaysia...

Jika kita tidak dapat buat semua maka buatlah yang mana termampu walaupun sedikit kerana sedikit atau banyak, menang atau kalah, berjaya atau gagal bukan itulah yang Allah s.w.t melihatnya...hanya keikhlasan, iman dan takwa yang diberi pandangan daripadaNya..semoga kita dapat berusaha untuk meletakkan diri kita didalam status hamba2nya yang diberi reda dan rahmat daripadaNya dan bukan hambanya yang dibenci olehNya kerana kita tidak mempunyai apa2..selain daripada untuk mendapat redanya.

Semoga kita mendapat sedikit renungan kerana HPA berada di persada dunia ini bukan untuk meroleh kekayaan duniawi sahaja tetapi matlamat kami adalah untuk mendapat reda Ilahi dan mati sebagai hambanya yang mulia atau mati syahid.Insyallah ",)/

Kekayaan duniawi dan ukhrawi, jasmani, material dan rohaniah.

Sejarah PBC yang pertama

Sejarah PBC yang pertama
pada bulan december 2005

Pencapaian HPA kini


* Sudah mempunyai 150 Cawangan HPA Kiosk di
seluruh Malaysia, untuk memudahkan ahli2 HPA memperoleh barang2 HPA di cawangan2 tersebut. Yang terbaru di Kuala Pilah, Tampin dan Larkin Johor di rasmikan pada akhir bulan ini.

* Berjaya memasuki pasaran antarabangsa seperti di Indonesia, Brunei, Kemboja, Thailand
(Bangkok), China (Gongzhao), Oman, Yaman dan
Syria dan akan mengembangkan lagi pasaran ke
negara2 lain lagi Insyallah.

* Keuntungan bulanan syarikat HPA sehingga kini
mencecah RM15 - 13 juta sebulan di pasaran
Malaysia sahaja, tak termasuk pasaran global.

* Ahli HPA yang berdaftar di Malaysia sahaja lebih
600,000 orang keahlian.

* Sudah berjaya mengoperasikan 5 buah RFC
(Radix Fried Chiken) di seluruh Malaysia dan
Insyallah HPA ingin membuka 100 buah RFC di
Malaysia pada tahun 2010 ini untuk melawan arus KFC yang menyumbang dana kepada Israel untuk membunuh umat Islam di al-Quds.

* HPA telah membeli menara 12 tingkat di Shah Alam seksyen 13 dengan harga RM54juta tunai. Tiada hutang,tiada riba untunglah siapa yang dapat bersama2 untuk bersama untuk menjadi warga HPA..,")...

* HQ HPA akan berpindah dari Jejawi Dalam, Perlis ke Shah Alam pada bulan Mac 2010 tahun ini. Insyallah..untuk mempercepatkan lagi perkembangan dan merancakkan lagi Business War di bahagian barat dan selatan..\",)

Thursday, January 21, 2010

Fakta kesihatan disembunyikan…

Prof. Dzulkifli Abdul Razak
Pusat Racun Negara, USM

SEJAK kebelakangan ini, banyak perkara baru yang timbul yang mengaitkan secara langsung kedudukan syarikat-syarikat tembakau khususnya di Amerika Syarikat dalam mengendalikan perniagaan mereka.

Malah pada lewat bulan Mac yang lalu, salah sebuah daripada syarikat tersebut, Liggett Group Incorporated, telah membuat pengakuan tentang beberapa hal apabila ia bersetuju untuk menyerahkan di antara lain dokumen-dokumen syarikat untuk diteliti oleh peguam-peguam anti-merokok.

Dokumen-dokumen ini adalah penting sekali kerana ianya dianggap sulit dan dirahsiakan oleh syarikat tersebut buat hampir 30 tahun lamanya.
Namun demikian, isi kandungannya masih berguna kepada pihak yang ingin tahu tentang muslihat perniagaan rokok di dunia antarabangsa.
Pengakuan yang dibuat oleh syarikat Liggett sekali gus membuktikan bahawa dunia perniagaan rokok secara amnya telah menyorokkan beberapa fakta kesihatan yang penting untuk pengetahuan umum, khususnya perokok.
Dengan adanya pengakuan seumpama ini, satu perspektif baru dapat dibentuk dalam usaha kita untuk membasmi tabiat merokok di kalangan masyarakat amnya dan remaja kita khasnya.
Berikut adalah di anatara pengakuan yang dapat dipetik daripada dokumen-dokumen yang diserahkan oleh syarikat Liggett kepada pihak-pihak yang berkuasa di Amerika Syarikat.
Muslihat 1: Nikotin dalam tembakau adalah sejenis dadah:
Buat beberapa lama, perkara ini telah disyaki dan turut dibuktikan secara saintifik yang bahan nikotin terkandung di dalam tembakau terdiri daripada sejenis dadah yang boleh menyebabkan ketagihan.
Walaupun demikian, hakikat ini tidak langsung mendapat pengiktirafan daripada syarikat rokok yang terus mempertahankan bahawa nikotin itu tidak mendatangkan ketagihan.
Malah syarikat-syarikat rokok tersekongkol dalam menafikan perkara ini baik kepada pihak Kongres Amerika Syarikat sekalipun.
Kini jelas terbukti daripada dokumen-dokumen syarikat tersebut bahawa ia telah pun mengenal pasti bahawa nikotin itu sebenarnya dadah yang boleh mendatangkan ketagihan.
Tetapi ini dirahsiakan daripada pengetahuan umum.
Dengan kata lain, syarikat-syarikat rokok telah memperdayakan orang ramai dalam hal yang boleh menjejaskan kesihatan mereka.
Lantas kini, ramai warganegara Amerika Syarikat termasuk lebih daripada 25 kerajaan negeri Amerika Syarikat kini sedang dalam proses untuk menyaman syarikat-syarikat tersebut.
Muslihat 2: Rokok mengandungi racun makhluk perosak:
Satu lagi perkara yang jelas mengenai dokumen berkenaan adalah daripada segi aspek keselamatan bahan-bahan tembakau yang pernah digunakan. Ini terbukti daripada pengakuan yang menunjukkan bahawa tembakau rokok ada dicemari dengan bahan makhluk perosak seperti DDT, Malathion, Aldrin, Chemphechlor di antara lainnya.
Dokumen dari syarikat Liggett juga mengakui bahawa bahan ini adalah “amat berbahaya”. Selaras dengan tindakan yang diambil oleh beberapa negara termasuk Amerika Syarikat untuk mengharamkan jenis-jenis racun makhluk perosak yang sama.
Sekali lagi fakta ini tidak dinyatakan secara terperinci kepada orang ramai khususnya pengguna bahan tembakau, demi menjaga keselamatan dan kesihatan mereka. Malah tembakau yang mengandungi bahan-bahan tersebut terus dijual kepada masyarakat umum.
Muslihat 3: Tembakau mendatangkan berbagai penyakit:
Sepertimana yang kita sedia maklum bahawa tembakau melalui tabiat merokok boleh mendatangkan berbagai kemudaratan kesihatan seperti sakit jantung, kanser, lelah dan sebagainya.
Lagi sekali perkara ini sememangnya diketahui oleh syarikat tembakau melalui penyelidikan yang mereka lakukan. Dokuken-dokumen berkaitan dengan hal ini juga telah diperolehi melalui pengakuan syarikat Liggett.
Namun begitu, syarikat-syarikat tembakau sentiasa mempertahankan barangan dagangan mereka seolah-olah kemudaratan kesihatan yang berkaitan dengannya adalah satu perkara yang kecil.
Lantas tidak ada mana-mana syarikat rokok yang secara sukarela menyatakan gejala-gejala buruk merokok baik secara umum apa lagi secara terperinci selagi tidak dipaksa oleh perundangan. Oleh itu keadaannya lebih buruk apabila tidak wujud undang-undang kawalan tembakau yang ketat.
Bukti-bukti tentang penyakit akibat merokok itu telah mengalakkan ramai perokok menyaman syarikat-syarikat tembakau.
Dijangkakan dalam masa 2 tahun ini, lebih banyak kes akan dibicarakan berbanding dengan 40 tahun yang lalu. Ini menunjukkan bahawa para pengguna umumnya dan para perokok amnya rasa tertipu dengan dakyah yang disebarkan melalui iklan-iklan rokok di merata tempat.
Muslihat 4: Remaja menjadi sasaran pemasaran rokok:
Dengan bertambahnya pasaran rokok khasnya di negara membangun, lebih ramai para remaja kini terlibat dengan tabiat merokok. Walaupun selama ini disyaki beberapa strategi telah digunakan untuk menarik langganan remaja, hal ini terus terbukti melalui catatan-catatan yang terdapat dalam dokumen-dokumen syarikat tembakau.
Salah satu daripada dokumen tersebut dengan jelas menunjukkan bahawa ada rancangan yang digubal oleh syarikat rokok untuk disasarkan kepada remaja berumur 16 tahun.
Syarikat rokok mengakui bahawa pada peringkat umur seperti ini, mereka lebih mudah dipengaruhi dengan berbagai daya tarikan yang mendorong mereka merokok.
Syarikat-syarikat rokok juga faham bahawa tabiat yang dipupuk pada peringkat remaja akan berpanjangan sehingga umur mereka lebih lanjut.
Tambahan pula nikotin dalam rokok akan menentukan bahawa mereka apabila mula merokok akan terus bergantung dengannya. Ini sekali gus menjamin pasaran rokok yang bukan sahaja stabil tetapi terus berkembang dari semasa ke semasa.
Oleh yang demikian, tidak syak lagi yang kalangan remaja dijadikan mangsa dan bilangan ini terus meningkat tahun demi tahun.
Muslihat 5: Promosi merokok berasaskan perkauman:
Ini merupakan satu lagi aspek yang amat memeranjatkan yang selama ini tidak diketahui umum.
Dokumen-dokumen yang diperolehi juga menunjukkan bahawa syarikat-syarikat rokok mempunyai strategi-strategi tertentu untuk memasarkan rokok.
Mereka dengan bukan sahaja peringkat umur, aspek jantina, tetapi juga disalurkan secara halus khasnya kepada kaum-kaum tertentu seperti orang-orang keturunan Afrika, Hispanik (Selanyol) mahupun keturunan Yahudi yang terdapat di Amerika Syarikat.
Ini adalah dengan tujuan mendapatkan pasaran yang lebih menyeluruh di kalangan semua kaum. Dalam hal ini, dapat dirumuskan bahawa syarikat tembakau pada amnya tidak menghiraukan sama sekali kedudukan sesuatu bangsa itu asalkan sahaja pasaran rokok dapat dilariskan.

No comments:

Post a Comment